Facebook
jedz kolorowo_a

Jeśli chcesz jeść zdrowo, jedz kolorowo.

 

Taka jest bowiem najprostsza i najlepsza dieta dla tych, którzy dbają o swoje zdrowie, dobre samopoczucie i prawidłową przemianę materii. Im bardziej kolorowo na twoim talerzu, tym lepiej. Bo to własnie kolorowe posiłki są zróżnicowane, a kolory na talerzu oznaczają, że w twojej diecie jest dużo warzyw i owoców. Jeśli twoje posiłki będa kolorowe, będa w nich prawdziwie zdrowe minerały i witaminy.

Niech więc twoje jedzenie mieni się kolorami tęczy i będzie...

Czerwone jak maliny, żurawiny, jagody goji, papryka, pomidory;

Pomarańczowe jak marchewka, słodkie ziemniaki, dynia, papaya, pomarańcze, mango, brzoskwinie;

Żółte od cytryn, agrestu, grapefruitów, kurkumy;

Różowe jak owoce granatu, arbuz, dojrzałe figi, jadalny hibiskus;
 
Niebieskie od jagód, borówek amerykańskich, węgierek, winogron;

Fioletowo-purpurowe, bo taki kolor mają jagody acai, buraki, bakłażany, wiśnie;

A także białe, jak białe są kalafiory, cebula, czosnek, imbir, nasiona chia, orzechy makadamia, mleko migdałowe, kokosy.

Ale przede wszystkim niech będzie zielone wszystkimi odcieniami zieloności – tak, jak szpinak, brokuły, kapusta, sałata, młody groszek, awokado, pestki dyni, różnego rodzaju kiełki, pietruszkia. bazylia, jarmuż, jabłka, ogórki, zielone szparagi.
 
Niech moc kolorów będzie z Wami!